Bedrijven doen er alles aan om meer bekendheid te krijgen en hogerop te komen in de zoekresultaten van onder andere Google. Echter zijn er nog veel meer manieren om jouw concurrenten achter je te laten. Een daarvan is linkbuilding. Dit is het doorverwijzen naar andere pagina’s met relevante informatie, zonder dat je hiermee verwijst naar jouw concurrenten. Ook moet je er met jouw teksten voor zorgen dat jouw klanten enthousiast worden en de producten bij jou aan gaan schaffen. Er komt daarom veel kijken bij linkbuilding en je kunt het soms beter uit laten voeren door een professional.
Afspraken en het gebruik van links
Linkbuilding wordt door veel bedrijven ingezet. Niet voor het doorverwijzen naar de concurrent voor de verkoop van producten, maar wel voor extra informatie. Je kunt namelijk met linkbuilding ook afspraken maken met andere bedrijven. Jij gebruikt links van een bepaald bedrijf en deze zorgt weer voor backlinks waardoor klanten naar jouw website worden geleid. Door hier handig gebruik van te maken, kun je ervoor zorgen dat Google jouw website betrouwbaar acht en een hogere ranking in de zoekresultaten geeft. Overmatig gebruik van links zorgt echter weer voor onbetrouwbaarheid. Een dosering is daarom vereist.
Samenwerken met een professionele tekstschrijver
Als ondernemer weet je vaak niet wat er allemaal bij linkbuilding komt kijken. Het kan daarom aan te raden zijn om jouw teksten door andere tekstschrijvers te laten schrijven. Een professionele tekstschrijver weet namelijk precies hoeveel links er in de tekst moeten komen te staan en op welke plaatsen. Het moet immers niet te opvallend, maar wel opvallend genoeg om opgemerkt te worden. Ook kunnen de teksten dan aan meer eisen voldoen. Als ondernemer is het daarom goed om te bekijken welke bedrijven er allemaal voor jouw linkbuilding kan betekenen en op welke manier.