Tegenwoordig maakt vrijwel iedereen wel gebruik van het internet. We gebruiken het om contacten te onderhouden, om ons te entertainen en bovendien bezoeken we talloze websites. En ook voor jouw mkb is het van groot belang om je te verdiepen in dat laatste. Zo heb je als mkb’r ook een website nodig. Je zult je vast afvragen waarom. Hieronder geven wij jou het antwoord op deze vraag.
1. Je wordt vindbaar
Door middel van een website kun jij gevonden worden. Want stel dat jouw doelgroep op zoek is naar jouw diensten. Als jij niet tussen de zoekresultaten in Google staat wordt er ook niet voor jou gekozen en wellicht kiezen ze wel voor de concurrent. Dat wil je natuurlijk voorkomen. Dankzij een website word jij gezien. Heb je geen idee waar je moet beginnen met het bouwen van een website? Je kunt ook een website of een webshop laten bouwen. Zo weet je zeker dat je een goede website krijgt die goed bij jouw bedrijf aansluit en waarvan het design tiptop in orde is.
2. Je bereikt nieuwe klanten
Maar voordat je wordt gezien met jouw website is het belangrijk om de website te vullen. Het is belangrijk om je hierbij te verdiepen in de doelgroep. Want, waarom zou de doelgroep jouw website bezoeken? Waarschijnlijk omdat ze op zoek zijn naar het antwoord op hun vraag. Want misschien kunnen jouw diensten of jouw product hun probleem wel oplossen. Vul jouw website dus met content die de doelgroep kan helpen. Vertel daarom eens meer over jouw mkb: wat voor bedrijf is het, wat voor diensten of producten lever je en voor welke doelgroep is dit geschikt? Maak het voor de websitebezoeker zo helder mogelijk en wie weet sluit jouw mkb wel haarfijn aan op de bezoeker. En wie weet sleep jij hierdoor wel een aantal nieuwe klanten binnen.
3. In contact komen met klanten
Een website laten maken is dus een goed idee wanneer je nieuwe klanten wil werven. Bovendien is een website het ideale middel om in contact te komen met jouw klanten. Laat daarom jouw contactgegevens achter op de website, zoals jouw telefoonnummer of e-mailadres. Een andere goede manier is om een contactformulier op jouw website te plaatsen. Hier kunnen mensen heel laagdrempelig een vraag stellen: mensen hoeven enkel hun naam, e-mailadres en een vraag in te vullen. De klant hoeft alleen met de voorwaarden akkoord te gaan en de vraag is verzonden.